R-SHIP Ryukoku
 

Ryukoku University Institutional Repository >

日本語   English  

R-SHIP

The Ryukoku University Institutional Repository is a digital collection of materials regarding studies in Education, as well as the results of educational and research initiatives, created by members of our institution. Furthermore, it is our aim to offer these resources free-of-charge to a wide audience within and outside the university. In addition, we will continue to accumulate such resources and store them in our system permanently. In doing so, while contributing to the development of academic research and educational activities, Ryukoku University also hopes to contribute to society at large.

Registered data that is copyrighted will bear the name of an author and a publisher. Please observe all copyright restrictions when using this repository.

For more information, please click here. Sorry, the link is Japanese only.


Search

 

Communities in DSpace

Choose a community to browse its collections.

010 学位論文 : Thesis or Dissertation [107]
020 学術雑誌論文 : Journal Article [0]
030 紀要論文 : Departmental Bulletin Paper [5514]
070 テクニカルレポート : Technical Report [149]
080 研究報告書 : Research Paper [135]
140 その他 : Others [0]

Recent Submissions

Next page
龍谷大学仏教学院生会. 表紙・目次等. 龍谷大学佛教学研究室年報. 2016. 1-7
 
桑月, 一仁. 『転有経』第2偈の引用文献. 龍谷大学佛教学研究室年報. 2016. 21-62
 
打本, 和音. 『観弥勒菩薩上生兜率天経』の成立をめぐって : 『中阿含経』「説本経」をてがかりに. 龍谷大学佛教学研究室年報. 2016. 1-20
 
滋野, 哲秀. 防災を意識した理科教育の在り方 : 自然災害に対する知識・思考・判断の育成. 龍谷教職ジャーナル. 2016. 46-54. 近年,東日本大震災をはじめ火山の噴火や気象災害などにより大きな
 
高田, 敏尚. 私の社会科授業論 : アクティブ・ラーニングをてがかりに. 龍谷教職ジャーナル. 2016. 83-94
 
龍谷大学教職センター. 表紙・目次等. 龍谷教職ジャーナル. 2016. 1-7
 
大西, 俊弘. 「アクティブ・ラーニング」と日本の学校教育. 龍谷教職ジャーナル. 2016. 73-82. 近年,文部科学省は「アクティブ・ラーニング」を積極的に推奨するようになった。本稿では,文部科学
 
広川, 義哲. 学びのセマンティクス,あるいは生存のエステティクス. 龍谷教職ジャーナル. 2016. 16-31. 労働市場へと諸個人たちを分配していく機能を果たす学校において,柔軟に,かつ迅速に変動し
 
橋本, 雅子. これからの教育に必要な教師の授業力 : 学習指導要領改訂の方向性をめぐって. 龍谷教職ジャーナル. 2016. 55-72. 我が国では21世紀に入り2回の教育課程の改定が行われているが,
 
岡, 多枝子. 高大接続福祉教育におけるアクティブラーニング : 新たな課題(地域包括ケア・IPE・健康被害). 龍谷教職ジャーナル. 2016. 32-45. 本稿では,高大接続福祉教育におけるアクティ
 

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback